"MESYUARAT AGUNG PIBG PADA 31 MAC 2012 (SABTU) JAM 8.00 PAGI. SEMUA WARIS PELAJAR DIJEMPUT HADIR"

Saturday, January 15, 2011

Misi 1: Melahirkan pelajar yang berakhlak tinggi dan berdaya saing dalam pelbagai bidang

Usaha mengukuhkan disiplin pelajar sekolah ini bertujuan untuk melahirkan pelajar yang berkelakuan baik, bermoral ataupun berbudi pekerti. Oleh itu Misi Pertama sekolah ini boleh dibahagikan kepada dua bahagian, iaitu:
1. Melahirkan pelajar yang berakhlak tinggi dan,
2. Melahirkan pelajar yang berdaya saing dalam pelbagai bidang.
Oleh itu fokus disiplin dan kejayaan pelajar dalam bidang akademik dan kokurikulum bergerak seiring bagi merealisasikan visi sekolah. Tidak timbul isu pihak sekolah terlalu memberi penekanan kepada aspek disiplin pelajar dan sebaliknya mengabaikan aspek akademik. Kegagalan pihak sekolah mengukuhkan disiplin pelajar sekolah ini sudah pasti akan menimbulkan pelbagai masalah lain sama ada dalam sekolah mahupun di luar sekolah. 
Disiplin adalah satu bentuk kawalan sosial bagi mewujudkan suasana yang tenteram dan teratur baik dalam komuniti luar mahupun dalam sekolah. Anggota masyarakat perlu memahami bahawa pelajar yang berjaya dalam pelajaran adalah pelajar yang berakhlak.
Oleh itu usaha memantapkan disiplin pelajar sekolah ini akan menjadi lebih berkesan jika mendapat sokongan yang padu daripada semua pihak; pelajar, guru, ibu bapa serta anggota masyarakat. Dengan akhlak pelajar yang baik, kejayaan seterusnya untuk melahirkan pelajar yang cemerlang dalam bidang akademik dan juga kokurikulum akan dapat direalisasikan oleh pihak sekolah.