"MESYUARAT AGUNG PIBG PADA 31 MAC 2012 (SABTU) JAM 8.00 PAGI. SEMUA WARIS PELAJAR DIJEMPUT HADIR"

Saturday, January 8, 2011

ADA PERUBAHAN POSITIF DALAM TEMPOH LIMA HARI PERSEKOLAHAN!

Selepas lima hari persekolahan, ada perubahan positif. Suasana sekolah tidak lagi begitu bising, pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan lancar. Walau bagaimanapun masih terdapat pelajar yang 'mencuri' keluar kelas sebaik guru meninggalkan kelas. Pelajar mesti mendapat kebenaran guru dan PAS KELUAR KELAS sebagai bukti pelajar keluar kelas dengan kebenaran guru.
Dari pemerhatian sepanjang hari minggu lalu, ada beberapa kumpulan pelajar yang suka berkumpul di halaman rumah kampung tertentu pada awal pagi. Mereka akan bergerak secara berkumpulan dan mulai bergerak memasuki kawasan sekolah setelah loceng berbunyi. Teguran telah pun diberikan kepada kumpulan-kumpulan pelajar ini, mudah-mudahan hari-hari persekolahan berikutnya tidak akan ada lagi kumpulan-kumpulan pelajar seperti ini.
Keseluruhannya disiplin pelajar sekolah ini bertambah baik. Tapi masih boleh ditingkatkan lagi ke tahap yang lebih baik. Untuk minggu kedua persekolahan, tidak seorang pun pelajar dibenarkan menyimpan rambut berfesyen. Tindakan tegas akan diambil oleh Pengetua dan Guru Disiplin terhadap pelajar-pelajar yang masih engkar arahan. Pengetua telah memberi peluang selama seminggu kepada pelajar-pelajar untuk mengemaskan rambut masing-masing selari dengan peraturan-peraturan sekolah yang dikeluarkan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia.

Pengetua.